S-491 Smarte og bæredygtige samfund og byer

AU Smart Cities tager aktiv del i definering af standarder til international brug.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 10. marts 2016,  kl. 11:00 - 15:00
[Translate to Dansk:] AU Smart Cities participates in the development of international standards by Danish Standards, where they gain knowledge about future market requirements and helps compose standards that are useful for their customers.

AU Smart Cities deltager i mødet for Standardiseringsudvalget for Smarte og bæredygtige samfund og byer (S-491), som afholdes d. 10. marts. Det danske standardiseringsudvalg skal diskutere og kommentere på de aktuelle forslag til nationale, europæiske eller internationale standarder, og hermed definere indholdet i standarderne.

Standardiseringsudvalgets arbejde er primært baseret på den europæiske og internationale standardisering, hvor standarderne har til formål at lette den internationale handel ved at nedbryde tekniske handelsbarrierer. Dvs. at disse standarder bl.a. kan beskrive fremgangsmåder, prøvningsmetoder eller angive specifikationer, og indeholder således de mere specifikke krav, mens EU's direktiver kun indeholder de overordnede og væsentlige krav. Således kan man ved overholdelse af de europæiske standarder formode, at man også overholder kravene i direktiverne.

Det danske standardiseringsudvalg består af danske virksomheder, myndigheder, forsknings- og undervisningsinstitutioner samt interesseorganisationer, som har interesse inden for det givne område. Dansk standard er vært for mødet.