Møde i Byinnovations-netværket

Byinnovation - et forprojekt under Vækstforum.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 21. maj 2015,  kl. 13:00 - 16:00

Aarhus

Aarhus Universitet

Arrangementet er 2. møde i en række møder på initiativ fra Vækstforum i Region midtjylland. AU Smart Cities ser frem til at facilitere mødet d. 21 April.

Vækstforum er et stærkt partnerskab mellem kommuner, erhvervsorganisationer, uddannelses- og forskningsinstitutioner og regionen.

Formål er at identificere forretningspotentialer og udpege udfordringer i arbejdet med byinnovation. Samtidig sættes der fokus på adgangen til globale bymarkeder og initiativer der imødekommer byernes udfordringer som for eksempel forældet fysisk og digital infrastruktur, klimaforandringer, boligmangel og demografiske udfordringer.

De stigende udfordringer skaber behov for nytænkning af byens udvikling og Vækstforum stiller blandt andet spørgsmålet: Hvilke udfordringer ser du, i forhold til at udvikle bæredygtige, kreative og smarte by-løsninger i Danmark?