Aarhus hylder… Mediearkitektur-biennalen

7. december uddelte borgmester Jacob Bundsgaard priser til tre konferencer, der har været med til at markere Aarhus som international konference- og oplevelsesby.

[Translate to Dansk:] Prize for the Media Architecture Biennale

I kategorien ’Byens konference’ modtog Martin Brynskov prisen på vegne af det store hold bag den internationale Mediearkitektur-biennale 2014. Priserne blev uddelt på Aarhus Rådhus, hvor Jacob Bundsgaard overrakte prisen til Martin Brynskov og Mediearkitektur-biennalen med ordene:

"Den legende, nysgerrige og frem for alt ambitiøse tilgang til opgaven som konferencevært har sat nye standarder for byens formåen.”

Biennalen fandt sted på Godsbanen i november 2014 og demonstrerede, hvordan skærme og lys kommer til at fungere som fremtidens mursten. Designere, kunstnere, forskere og arkitekter fra hele verden kom til byen for at diskutere mediearkitektur og deltage i workshops. Men biennalen inviterede også aarhusianerne indenfor til en udstilling med blandt andet ørkenrotter, strikket mediearkitektur, lav-selv-mediekunst og en lang række andre flotte, innovative og kuriøse eksempler på mediearkitektur.

Mediearkitektur-biennalen finder sted hvert andet år, og den blev afholdt i Aarhus i både 2012 og 2014 med Martin Brynskov og Aarhus Universitet i spidsen. Den afholdes næste gang i Sydney i juni 2016.

Oops, an error occurred! Code: 20240419152527db699066