Få inspiration til dine smart city-ideer!

Tidligere på året blev OrganiCity skudt i gang med en workshop, hvor vi præsenterede konceptet. Nu inviterer vi virksomheder, forretningsudviklere, organisationer m.m. til et morgenmøde, hvor vi orienterer om de første ansøgningsrunder til byeksperimenter.

Torsdag 3. december 2015,  kl. 08:30 - 11:00

Godsbanen, Aarhus

Kom til morgenmøde torsdag d. 3. dec. 2015

Hvis du som virksomhed, forretningsudvikler, organisation eller lignende har et knivskarpt fokus på borgere og byeksperimenter, skal du møde op på Godsbanen torsdag d. 3. dec. Her vil du få konkret viden om de kommende to ansøgningsrunder til borger- og virksomhedsdrevne eksperimenter baseret på OrganiCity-platformen. De finder sted i hhv. 2016 og 2017.

I forbindelse med den første runde, der finder sted i januar 2016, vil en tredjedel af midlerne blive frigivet. Det betyder, at der i Aarhus vil blive mulighed for at søge midler fra en pulje på i alt 1,5 mio. kr., som fordeles mellem flere Aarhuseksperimenter. Dette kan du blive en del af.

Kom, hvis du vil blive klogere på:

• Hvordan andre europæiske byer involverer borgere og virksomheder i smart city-samarbejder
  • Hvordan du kan få adgang til de penge, der er afsat til borger- og virksomhedsdrevne eksperimenter
  • Hvilken teknologi der stilles til rådighed til eksperimenterne

Tilmelding

Det er gratis at deltage i mødet. Tilmelding foregår via Innovationsnetværk Service Platforms hjemmeside, hvor du også kan læse mere om mødet.

Dagen kommer til at forløbe således:

08.30 - 09.00 Ankomst og let morgenmad

09.00 - 09.15 Velkommen v. Rikke Wetterstrøm, Alexandra Instituttet

09.15 - 09.45 Introduktion til ansøgningsrunderne, krav og muligheder v. Michelle Bach Lindstrøm, projektleder, Aarhus Kommune

09.45 - 10.15 Præsentation af “The OrganiCity Facility”

10.15 - 10.45 Inspirationsoplæg

10.45 - 11.00 Farvel og tak for i dag v. Rikke Wetterstrøm, Alexandra Instituttet

Mødet er arrangeret af Organicity-partnerskabet, som består af Service Platform, InfinIT, Alexandra Instituttet, Aarhus Universitet og Aarhus Kommune.

Om OrganiCity-projektet

• Scenen er sat for samarbejde, involvering og eksperimenter på tværs af byer sammen med – og på initiativ af – borgergrupper, organisationer, myndigheder og virksomheder
  • Vi afholder løbende workshops der er din mulighed for at deltage i et stort community
  • Samlet budget: 7,2 mio. Euro
  • Der er i alt 15 partnere tilknyttet projektet, der løber over tre år
  • De centrale byer er Aarhus, London og Santander
  • Der vil være to Open Calls for borgerstyrede eksperimenter baseret på OrganiCity-platformen i hhv. 2016 og 2017
  • Der er afsat 1,8 mio. Euro til 25-35 eksperimenter i og omkring alle tre byer

Se også Organicitys hjemmeside for flere informationer eller følg projektet på Facebook.