Inspirations-seminar om Smart Cities

Informations- og netværks-seminar for AU-ansatte, med fokus på Horizon 2020, INNO+, Smart Aarhus, Internet Week Denmark og andre nationale og internationale partnerskabs- og funding-muligheder

Oplysninger om arrangementet

onsdag 13. november 2013, kl. 11:00 - mandag 11. november 2013, kl. 13:30

Vil du høre mere om AUs smart city-aktiviteter? Og hvad er egentlig en smart by? Så tilmeld dig dette letvægts-seminar og hør mere og mød andre, som også er nysgerrige.

AU Smart Cities er et forsøg på at styrke smart city-aktiviteter, der involverer AUs ansatte, ved at hjælpe og koordinere initiativer omkring forskning, uddannelse og vidensamarbejde.

PÅ seminaret vil du høre kort om, hvad der allerede er i gang, og hvordan AUSC kan støtte. Det kan fx være tidlig finansiering til udvikling af ansøgninger; forbindelse til eksisterende partnerskaber lokalt, nationalt og internationalt; partnerskabs-instrumenter til at styrke ansøgninger og til at fremhæve formidlingsaktiviteter; og meget andet.

Du vil møde kolleger fra alle fire hovedområder, som enten allerede er i gang, eller som bare vil kigge.

Du vil også høre om initiativer som Smart Aarhus, Internet Week Denmark, Open Data Aarhus, det Danske Smart City Netværk, kommende workshops og gæsteforelæsninger.

Deltagelse er gratis, men man skal melde sig til (klik her). Der serveres en let frokost og kaffe.

Blandt oplægsholderne er:

• Mogens Nielsen, vice-dean of research, Science and Technology
  • Ole Lehrmann Madsen, CEO, Alexandra Institute
  • Adriënne Heijnen, senior research policy adviser, AU Research & Talent
  • Mai Skou Wihlborg, project manager, Internet Week Denmark, Seismonaut
  • Kenneth Junge Hermannsen, Nordic Innovators
  • Martin Brynskov, academic coordinator, AU Smart Cities

Mødet foregår i IT-Parken Katrinebjerg, Åbogade 34, 8200 Aarhus N. Lokalet hedder "Ada 333". Det er lettest at gå ind fra Helsingforsgade 14. Se efter skiltene.

Spørgsmål og yderligere information: Martin Brynskov <brynskov></brynskov>