Smart City konference 2016

NRGi og Gate 21 samler igen kommuner og virksomheder fra hele landet til en konference om Smart City.

Torsdag 28. januar 2016,  kl. 09:00 - 16:15

Center for Ledelse, København

D. 28. Januar deltager AU Smart Cities i Smart City konferencen, som afholdes hos Center for Ledelse i København. Konferencen tager udgangspunkt i Smart City Vækstanalysen, som Aarhus Universitet har været kernebidragsyder til.

Vækstpotentiale
Smart City giver helt nye muligheder for bæredygtig vækst. Rundt om i hele verden dukker der nye forretningsmodeller op, som skaber helt nye og digitale vækstpotentialer, der understøtter et nyt marked inden for eksempelvis deleøkonomi og big data.

Danske kommuner har en unik mulighed for at træde op på verdensscenen inden for Smart City-området og være med til at udvikle nogle af de smarteste løsninger, skabe vækst og nye arbejdspladser.

Smarte løsninger
Men hvordan udvikler og igangsætter vi de smarteste initiativer, og hvordan virker de i praksis? Hvor ligger de smarte vækstpotentialer? Og hvordan bliver de til virkelighed i en dansk kommune?

De spørgsmål vil danne rammen om konferencen Smart City – Smart Vækst: Nye veje til bæredygtige kommuner, hvor NRGi og Gate 21 vil samle kommuner og virksomheder fra hele landet og vise gode eksempler på Smart City-udvikling fra ind- og udland.

Konferencen byder på flere oplægsholdere, heriblandt bl.a. Martin Brynskov fra AU Smart City og Udenrigsminister Kristian Jensen.

Det fulde program for konferencen kan findes her eller læs Smart City Vækstanalysen, som Aarhus universitet har bidraget til.