AU Smart Cities på Net Futures 2016

Standarder og kapabilitet, the Internet of Things, åbne service-platforme og mange andre emner blive drøftet på Net Futures konferencen 2016, d. 20-21 april i Bruxelles.

onsdag 20. april 2016, kl. 09:00 - torsdag 21. april 2016, kl. 20:00

Bruxelles

Open & Agile Smart Cities initiativet vil være vært for en stand på Net Futures konferencen, som finder sted d. 20-21 april i Bruxelles. Arrangementet er arrangeret af Europa-Kommissionen. Som medvært for standen er OrganiCity, et projekt, der fokuserer på co-creation af smarte byer ved at gøre det lettere at eksperimentere, og Select for Cities, et projekt, der åbner muligheder for prækommercielle indkøb, dvs. indkøb af forskning og udvikling af nye innovative løsninger, før de er kommercielt tilgængelige.

Det overordnede tema for Net Futures conference 2016 er “Driving growth in the Digital Single Market”. Oplægsholder omfatter bl.a. Andrus Ansip, næstformand for Europa-Kommissionen, og Günther Oettinger, kommissær for Digital Economy & Society. Ifølge arrangørerne er det målet at "maksimere konkurrenceevnen for den europæiske teknologiindustri" ved at samle repræsentanter for organisationer, institutioner og virksomheder.

Parallelle workshops om standarder og kapabilitet, data økonomi og demokratisering af internettet inviterer et forventet antal på 1.000 deltagere til at drøfte vigtige spørgsmål vedrørerende den digitale økonomi som Europakommissionens Digital Single Market strategi står over for i øjeblikket. Martin Brynskov fra AU Smart Cities, formand for Open & Agile Smart Cities, er også på talerlisten som en del af workshoppen Boosting Entrepreneurship through R&I.

Tilmelding er åben, så køb din billet her for ikke at gå glip af OASC på Net Futures konferencen 2016. Vi glæder os til at byde dig velkommen ved vores stand.